ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

با استفاده از تکنولوژی های مربوط به کامپیوتر برای فعالیت های ارزیابی: مسائل عمل اخلاقی و حرفه ای برای روانشناسان مدرسه

Using computer-related technology for assessment activities: ethical and professional practice issues for school psychologists

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار Available online 26 November 2003
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13070

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

School psychologists have an ethical imperative to consider appropriate uses of computer technology within their assessment practices, given the potential for this technology to improve effectiveness and efficiency. Psychologists hold a parallel responsibility to consider the implications of using computer-related technology vis a vis professional practice concerns related to assessment. Many aspects of computers that render them most helpful—power, speed, flexibility, storage capacity, data manipulation capabilities—also render them most vulnerable to ethical violations and professional practice conundrums. Fundamental ethical and professional practice principles apply to the use of computer-related technology as to any professional work. Technological advancements that affect the assessment practices of school psychologists bring with them a concomitant need for scrutiny and ongoing vigilance.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ارزیابی؛ تست به کمک کامپیوتر؛ کامپیوتر بر اساس ارزیابی؛ فناوری رایانه؛ اخلاق؛ عملکرد حرفه ای

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Assessment; Computer-assisted testing; Computer-based assessment; Computer technology; Ethics; Professional practice

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری