ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۳۰ فروردین

با استفاده از بازی بازی های ویدئویی به منظور بهبود عملکرد آموزش رشته های ریاضی: یک مطالعه تجربی

Using video game play to improve education-majors’ mathematical performance: An experimental study

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار December 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14309

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Action video games (AVGs) is an effective way to improve attentional capabilities that are important for academic foundations. The present research sought to establish a link between enhanced attentional capabilities and mathematics performance and anxiety in education-majors. We examined group differences between experienced and inexperienced AVGers and the effects of AVG practice on mathematics performance and mathematics anxiety as mediated by the effect of attention on working memory. Our first experiment showed that expert AVGers had significantly higher working memory, spatial, and geometry abilities than non-gamers. In Experiment 2, undergraduates without prior AVG experience were randomly assigned to play either an AVG (Unreal Tournament 2004) or a non-AVG (Angry Birds). After 10 h of video game practice, both intervention groups significantly improved their mental rotation skills, working memory and geometry performance from pre- to post-test, closely approaching the average cognitive performance of expert AVGers. Furthermore, student cognitive load significantly decreased from pre- to post-test for both groups. Our results suggest that both an AVG and a popular non-AVG, Angry Birds, can improve cognitive abilities. Implications for using the games to enhance cognitive skills are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازی های ویدئویی اکشن؛ یادگیری ریاضیات؛ توانایی های فضایی؛ اضطراب ریاضی؛ محافظه کاری

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Action video games;Mathematics learning; Spatial abilities; Mathematics anxiety; Working memory

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری