ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۹ فروردین

بازی اعتیاد، تعریف و اندازه گیری: یک مطالعه تجربی در مقیاس بزرگ

Gaming addiction, definition and measurement: A large-scale empirical study

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15867

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Although the general public appears to have embraced the term ‘videogame addiction’, the scientific debate as to whether ‘gaming addiction’ can actually be considered an addiction similar to substance addictions of DSM-IV is still unsettled. To date, research on gaming addiction has focused on problematic behavior from the gaming activity itself and there has been little empirical research related to pathological personality patterns that usually are associated with substance addictions. Therefore, the current study examined how game exposure and ‘problematic gaming behavior’ are related to personality patterns associated with addiction by means of the Minnesota Multiphasic Personality Inventory-2 (MMPI-2). A large-scale survey study was performed among 1004 adolescent boys (age-range 11–18, M = 14.18, SD = 1.36) measuring problematic gaming behavior, physical game-related symptoms, gaming behavior and three MMPI-2 subscales measuring personality patterns usually associated with substance addiction (MAC-R, APS, AAS). Results showed that problematic gaming and physical symptoms were positively related to all MMPI-2 subscales, while game exposure was not related to the indirect measures of addictive personality patterns (i.e., MAC-R, APS). Thus, problematic gaming should be clearly distinguished from high game exposure. High game exposure merely indicates enthusiasm for some although it may be psychopathological for others.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

قرار گرفتن در معرض بازی. اعتیاد به بازی های ویدئویی. بازی پاتولوژیک؛ نوجوانان؛ MMPI-2؛ سوء مصرف مواد

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Game exposure; Video gaming addiction; Pathological gaming; Adolescents; MMPI-2; Substance abuse

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری