ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت

بازتاب های انتقادی به پیشرفت حرفه ای دیدگاه های روانشناختی در بنیان های روش شناختی و تمرین های انگیزشی آموزش زبان

Critical Reflections on Professional Development: Psychological Perspectives on the Methodological Underpinnings and Motivational Practices of Teaching English

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Procedia - Social and Behavioral Sciences 82
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9140

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This article proposes a framework for reflections on professional development: the methodological underpinnings and practices of teaching English in terms of psycholinguistic perspectives. The author highlights the importance of personal
beliefs and experiences which contribute to critical reflection on the psychology of teaching as the distinguishing attribute of reflective practitioners. The term self-reflection as developed here merges beliefs and values regarding the state of the art theories of learning via conscious consideration. Reflections on actual methodological practices and classroom-based experiences teaching practice, have been given with some examples of teaching practices. Assumptions about human potential and learning which challenge the psychology of language learners are briefly discussed in terms of the application of actual methodological practices. Recently social constructivism has been the dominant psychological approach to the process of learning and teaching. Based upon this approach, learners interpret realities entirely differently and there is no such a thing as an objective reality. Teachers who follow the constructivist framework always emphasize the process of interaction among individual learners. They also take into account the specific contexts in which people interact with one another to understand concepts and ideas. Learners see the world and the learning situation through their own specific idiosyncratic lens and the teachers need to be well aware of the amplitude of the ways elements of pedagogical enterprise are shaped by the learners

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگیری و آموزش زبان روانشناسی، بازتاب های انتقادی، پیشرفت حرفه ای

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Psychology of Language Learning and Teaching, Critical Reflections, Professional Development;

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری