ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت

ایا اموزش web-based در روانشناسی محبوب است؟ یک بررسی ملی

Is Web-based instruction popular in psychology? A national survey

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار Available online 27 October 2004
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13039

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

To date, there has been sparse research on the extent of use of online (Web-based) instructional approaches in academic Psychology. This survey reports the findings of a national survey (N = 207) of Chairs of Psychology departments on the didactic use of online instruction. Although the respondents expressed positive views regarding Web-based pedagogy, the actual implementation by psychology faculty of online instruction was reported by Chairs as being somewhat negligible. Previous studies have found that that the major drawback to the use of online teaching is the lack of formal training in computer technology on the part of psychology instructors (e.g., Vodanovich, S. J., & Piotrowski, C. (2001). Journal of Instructional Psychology, 28, 253–255). The implications of embracing Web-based didactic approaches for the field are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اموزش - اینترنت انلاین - اموزش -روانشناسی - استعداد

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Web-based; Instruction; Online/Internet; Teaching; Internet; Psychology; Faculty

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری