انعطاف پذیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر سطح متوسطه در پاکستان
Resilience And Academic Achievement Of Male And Female Secondary Level Students In Pakistan
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – August 2010 Volume 7, Number 8 |
سال انتشار |
2010 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
11363 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Resilience is the ability to succeed despite barriers that make it difficult for the students to
succeed. The purpose of this study was to investigate the relationship between resilience and
academic achievement of secondary level students of Gujranwala, Pakistan. A Resilience scale
was used to collect data. The sample consisted of 127 secondary students, including 52 boys and
75 girls. The data revealed that there was no association between resilience and achievement as
measured through marks obtained in 10
th
grade. The boys are more resilient than girls at the
secondary level in Pakistan.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
انعطاف پذیری، پیشرفت تحصیلی، جنسیت، محل اقامت، ثانویه، پاکستان
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Resilience, academic achievement, gender, residence, secondary, Pakistan
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.