ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت

افزایش مشارکت و WOM قصد افراد در شبکه های اجتماعی: مسائل محتوایی!

Increasing individuals' involvement and WOM intention on Social Networking Sites: Content matters!

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار July 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 6209

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Applying Technology Acceptance Model (TAM) and Elaboration Likelihood Model (ELM), we investigated the effects of content type (utilitarian vs. hedonic) on individuals' involvement and intention to subscribe/promote a company's SNS. An experiment was conducted with 171 participants. We found that utilitarian content worked better for highly involved individuals than hedonic content, but hedonic content increased individuals' situational involvement with a company's SNS more than utilitarian content among low-involved people. Both situational and enduring involvements influenced intention to subscribe to and continuously promote the company's SNS. Theoretical and practical implications are discussed further.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رسانه های اجتماعی؛ سرویس امنیت ملی؛ فیس بوک؛ مشارکت؛ TAM؛ ELM؛ زنان؛ نوع محتوا؛ قصد WOM

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Social media; SNSs; Facebook; Involvement; TAM; ELM; WoM; Content type; WOM intention

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری