افزایش مشارکت و WOM قصد افراد در شبکه های اجتماعی: مسائل محتوایی!
Increasing individuals' involvement and WOM intention on Social Networking Sites: Content matters!
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
July 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6209 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Applying Technology Acceptance Model (TAM) and Elaboration Likelihood Model (ELM), we investigated the effects of content type (utilitarian vs. hedonic) on individuals' involvement and intention to subscribe/promote a company's SNS. An experiment was conducted with 171 participants. We found that utilitarian content worked better for highly involved individuals than hedonic content, but hedonic content increased individuals' situational involvement with a company's SNS more than utilitarian content among low-involved people. Both situational and enduring involvements influenced intention to subscribe to and continuously promote the company's SNS. Theoretical and practical implications are discussed further.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
رسانه های اجتماعی؛ سرویس امنیت ملی؛ فیس بوک؛ مشارکت؛ TAM؛ ELM؛ زنان؛ نوع محتوا؛ قصد WOM
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Social media; SNSs; Facebook; Involvement; TAM; ELM; WoM; Content type; WOM intention
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.