افزایش آموزش مستقیم در فیزیک مقدماتی برای حمایت از مدل سازی توانایی ذهنی دانش آموزان
Enhancing Direct Instruction on Introductory Physics for Supporting
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Education Studies |
کد APA |
Published by Canadian Center of Science and Education |
سال انتشار |
2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
111 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper describes an instructional design for introductory physics that integrates previous research results of physics problem-solving and the use of external representation into direct instruction (DI). The research is a part of research in obtaining an established instructional design to support mental-modeling ability. By integrating with the previous research results of problem-solving and external representation with the characteristics of DI,we obtained stages of a hypothetical design. The hypothetical design has been developed by implementing phases of formative research to obtain a final model of enhanced direct instruction (EDI). Results of experimental phase showed that EDI can support the students’ mental-modeling ability.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
آموزش مستقیم، افزایش آموزش مستقیم، نمایندگی های خارجی، مدل سازی توانایی ذهنی، حل مساله
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
direct instruction, enhanced direct instruction, external representation, mental-modeling ability,problem-solving
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.