ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت

اضطراب و صحبت کردن انگلیسی به عنوان زبان دوم در میان دانشجویان ارشد انگلیسی دانشگاه پیام نور ایران

Anxiety and Speaking English as a Second Language among Iranian English Major Students of Payame Noor University

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud., 4(4): 872-876, 2014
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2509

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Despite the fact that foreign language speaking anxiety is a common phenomenon in the
teaching of English as a foreign language in Iran, this study aims to investigate the relationship between
anxiety and speaking English as a second language among Iranian English major students of Payame Noor
University. The study was conducted on a sample of 62 male and female English major students from
Payame Noor University. This study attempts to identify potential sources of anxiety relevant to the
student’ affective needs or concerns in Payame Noor University through the use of foreign language
classroom anxiety scale (FLCAS) questionnaire and interview. As the findings indicate, there is a significant
inverse relationship between anxiety and speaking English as a second language.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اضطراب، اضطراب صحبت کردن، زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Anxiety, Speaking Anxiety, Speaking English as a Second Language

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری