استفاده از مدل توسعه اخلاقی کولبرگ برای دانشجویان، تصمیم گیری اخلاق فناوری
The Application Of Kohlberg’s Moral Development Model To College Students’ Technology Ethics Decisions
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – September 2009 Volume 6, Number 5 |
سال انتشار |
2010 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
11310 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study examined undergraduate university students’ (n=121) responses to six ethical
dilemmas within the realm of information technology (IT). Using a framework based on
Kohlberg’s stages of moral development, the study evaluated the level of moral development as
demonstrated in these responses. An apriori coding system was used to analyze the data. Two
researchers independently assigned coding to the written responses in order to increase interrater
reliability. The results are presented by student classification (freshman, sophomore, junior, or
senior) and each individual scenario. They indicate a strong tendency for students to use the
“good person” form of reasoning. This reasoning, however, did vary by scenario.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
اخلاق، کلبرگ، فن آوری، رشد اخلاقی، استدلال، دانشجویان
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Ethics, Kohlberg, technology, moral development, reasoning, college students
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.