استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، عملکرد تحصیلی و پریشانی روانی در دانشجویان دانشگاه
Use of information and communications technology, academic performance and psychosocial distress in university students
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
, March 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
8776 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study analyzed the use of information and communication technology (ICT) made by students of a Spanish university for study-related and leisure purposes. It also explored the effects of its use on students’ academic activities and their performance, as well as on their psychosocial adjustment. The results revealed that 14% of students made excessive use of ICT for their studies (more than 4 h per day). In terms of leisure activities, the figure for excessive use rose to 18.6%. There were no differences by sex or subject area. It was found that the younger the students, the higher the use of ICT, and the higher this use, the poorer the academic performance (objective and subjective) and the greater the psychosocial maladjustment.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ اوقات فراغت مرتبط استفاده کنید. عملکرد تحصیلی؛ دانشجویان دانشگاه؛ تنظیم روانی اجتماعی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
ICT; Leisure-related use; Academic performance; University students; Psychosocial adjustment
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.