استفاده از اینترنت و تنظیم کالج: نقش تعدیل جنسیت
Internet use and college adjustment: the moderating role of gender
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
Available online 14 January 2004 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
13061 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
We examined the links between Internet use and college adjustment in a sample (n=272) of college undergraduate students and whether gender moderated these links. Internet use was assessed using three scales: hours online, social use, and negative aspects of use. Internet use was a consistent predictor of college adjustment. Hours online was unrelated to college adjustment. Social use was positively associated with college adjustment, but only for males. Negative aspects of use was associated with poorer adjustment regardless of participant gender. Results are interpreted in light of current research.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
اینترنت؛ تحصیلات دانشگاهی؛ جنس
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Internet; College education; Gender
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.