استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری و پیامدهای کسب و کار – ادراک شده توسط نمایندگان های پزشکی
Customer Relationship Management Strategy and Business Outcomes – Perception by Medical Representatives
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud., 6(1): 01-08, Mar 30, 2016 |
سال انتشار |
2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
2931 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
In marketing, the concept of Customer Relationship Management (CRM) highlights the final customer of
the product. But in pharmaceutical industry it is seen that sales representatives are developing the relation with
doctors, stockiest and retailers. Article focused on perception of medical representative about CRM strategy its
impact on business outcomes. Researcher has used descriptive research design and collected opinions from
medical representatives from different pharmaceutical companies. From the results of current study, it is found
that tracking customer win-back levels as well as increasing business and tracking customer satisfaction level more
affected on business outcomes i.e. Customer Relationship Management affects on business outcomes.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
مدیریت ارتباط با مشتری، نماینده پزشکی، نتایج کسب و کار، صنعت دارویی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Customer Relationship Management, Medical Representative, Business Outcomes, Pharmaceutical
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.