ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۷ اردیبهشت

ارسال کردن ایمیل یا ارسال نکردن ایمیل: تاثیر رسانه بر پاسخ روانشناختی و محتوای عاطفی در فایده و عاشقانه بودن ارتباط

To email or not to email: The impact of media on psychophysiological responses and emotional content in utilitarian and romantic communication

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14897

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Lean asynchronous computer mediated communication is often considered poor for communicating emotion, yet individuals continue to use it for business, personal, and even romantic communication. We used a lab experiment to investigate the influence of media (email and voicemail) and task type (romantic and utilitarian) on both the psychophysiological responses of senders and the content of the resulting messages. Message senders had more arousing physiological responses when sending emails than when leaving voicemails. An interaction exists between media and task such that the content of romantic email messages was more positive than romantic voicemails; while the opposite was true for utilitarian tasks. Thus the choice of media triggers different emotional responses in the sender and leads to different message content.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رسانه ها، ایمیل؛ پست صوتی؛ هیجانات؛ فیزیولوژی روانی؛ نظریه طبیعی رسانه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Media;Email; Voicemail;Emotion; Psychophysiology; Media naturalness theory

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری