ارزیابی یادگیرنده ضمنی بر اساس ارتباط معنایی برچسب ها
Implicit learner assessment based on semantic relevance of tags
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
February 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
13419 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
In this paper, a novel method based on tagging technology is proposed for assessing learners which is named TagAssessment. In this method, in order to assess learners, the semantic relationship between educational contents and learner's tags is computed using WordNet ontology. An automatic keyword extraction component is also proposed to facilitate using this method for each educational content. To evaluate this method, an e-learning system is developed. The obtained results show that learner's assessment with the proposed method was too close to the multiple choice question method. Also, the results of the automatic keyword extraction component were very similar to standard tags which were gained by experts.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
آموزش الکترونیکی 2.0؛ ارزیابی یادگیرنده؛ برچسب زدن؛ ورد نت؛ وب 2.0؛ استخراج کلمات کلیدی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
E-learning 2.0;Learner assessment; Tagging; WordNet; Web 2.0; Keyword extraction
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.