ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۳۱ فروردین

ارائه مدلی برای بررسی عوامل موثر بر توسعه اخلاق آموزشی عالی ادراک شده

Presentation of a Model for Evaluation of Effective Factors on Developing of the Perceived Excellent Educational Ethics

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud.,4 (1):06-13, 2014
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 937

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The present study was intended to identify the relationship between triple factors (supervision,
fair/equitable treatment, and critique/ feedback of students) on developing the perceived excellent educational
ethics. For this purpose, a sample including 382 high school students were chosen by means of multi- stage
randomized cluster sampling technique from high schools at Isfahan City (Iran). The measurement scales which
have been utilized in this survey comprising five questionnaires as follows: 1) The standardized questionnaire of
Student Supervision (consists of 15 questions), 2) The standardized questionnaire of Fair and Equitable Treatment
with Students (comprising of 18 questions), 3) The standardized questionnaire of Critique of Student (including 21
questions), 4) The standardized questionnaire of Educational Satisfaction (consists of 12 questions), and 5) The
standardized questionnaire of Developing the Perceived Excellent Educational Ethics (including 10 questions).
Route analysis was used to test the relationship between triple factors with developing the perceived excellent
educational ethics via educational satisfaction as a mediating variable. The results indicated that the suggested
model had the appropriate goodness of fit rate and educational satisfaction act as mediating variable among triple
effective factors by developing the perceived excellent educational ethics.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نظارت دانش آموزان ، نقد دانش آموزان، رفتار منصفانه/عادلانه با دانش آموزان، توسعه اخلاق آموزشی عالی ادراک شده

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Students Supervision, Critique of Students, Equitable/ Fair Treatment with Students, Developing the Perceived Excellent Educational Ethics

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری