ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت

اخلاق و کمپین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ۲۰۱۲

Moralization and the 2012 U.S. Presidential Election Campaign

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Social and Political Psychology jspp.psychopen.eu | 2195-3325
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 17723

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

People vary in the extent to which they imbue an attitude with moral conviction; however, little is known about what makes an
issue transform from a relatively non-moral preference to a moral conviction. In the context of the 2012 U.S. presidential
election, we test if affect and beliefs (thoughts about harms and benefits) are antecedents or consequences of participants’
moral conviction about their candidate preferences, or are some combination of both. Using a longitudinal design in the run-up
to the election, we find that, overall, affect is both an antecedent and consequence, and beliefs about harms and benefits are
only consequences, of changes in moral conviction related to candidate preferences. The affect results were consistent across
liberals, conservatives, and moderates; however, the role of beliefs showed some differences between ideologues (liberals
and conservatives) and moderates.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اعتقادات اخلاقی، تاثیر می گذارد، خصومت، شور و شوق، روانشناسی سیاسی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Keywords: moral conviction, affect, hostility , enthusiasm, political psychology

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری