اثر روش آموزش و اضطراب کامپیوتر بر عملکرد یادگیری و خودکارآمدی
Effects of training method and computer anxiety on learning performance and self-efficacy
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2001 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15018 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The present study compared the effects of training method and computer anxiety on learners' computer self-efficacy and learning performance. The study results indicated that the behavior-modeling training method yielded consistently superior performance and higher computer self-efficacy. The significant two-way interaction confirmed the importance of person–situation adaptation. In addition, the adaptation is task dependent. Findings of the study contribute to an expanded understanding of the factors that influence learning performance and self-efficacy and also have important implications for the management of information systems. Future research directions conclude the paper.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
آموزش کاربر نهایی. مدل سازی رفتار؛ اضطراب کامپیوتر؛ تفاوت دختران و پسران؛ خودکارآمدی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
End-user training; Behavior modelling; Computer anxiety; Gender difference; Self-efficacy
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.