ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ اردیبهشت

اثر برنامه های کاربردی ۳D CAD در خلاقیت طراحی دانش آموزان با توانایی های مختلف بازنمودی

Effects of 3D CAD applications on the design creativity of students with different representational abilities

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار December 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1109

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of the present study was to elucidate the auxiliary effects that the application of three-dimensional computer-aided design (3D-CAD) had on students’ creative design, and the differences in the effects of 3D-CAD on students with different representational abilities (RAs). An unequal-group pretest-posttest quasi-experiment design was developed to analyze 215 students studying in an anonymous senior high school in Taipei City, Taiwan. The findings of the present study were as follows:

1. The students' RAs achieved a moderate and positive correlation with their creative performance (CP), with increased correlation between RAs and the functionality and expressiveness constructs of CP and CP with the iconic representation (IR) construct of RAs.

2. 3D-CAD evidently improved the students' CP, particularly their expressiveness and functionality.

3. During 3D-CAD intervention, the students with low RAs performed similarly to those with high RAs in terms of novelty and expressiveness.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

3D CAD؛ توانایی های بازنمودی؛ خلاقیت

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

3D CAD; Representational abilities; Creativity

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری