ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

اثر باورهای معلمان فردا بر حل مسئله و خودکارآمدی باورها در مورد سواد ریاضی

The Effect Of Prospective Teachers’ Problem Solving Beliefs On Self-Efficacy Beliefs About Mathematical Literacy

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of College Teaching & Learning – Fourth Quarter 2012 Volume 9, Number 4
سال انتشار 2012
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9782

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study examines prospective teachers’ beliefs in their own abilities and effectiveness to impart
mathematical literacy to their students, their beliefs about mathematical problem solving, and the
relationship between these two belief systems. A total of 567 prospective teachers, majoring in
mathematics, science and elementary teacher education programs volunteered to participate in
the study. The Self-Efficacy Beliefs Scale about Mathematical Literacy and the Beliefs about
Mathematical Problem solving instruments were administered to prospective teachers. Results of
the study revealed that there was a significant relationship between the beliefs about mathematical
problem solving and self-efficacy. Findings of this study indicated that prospective teachers’
beliefs about mathematical literacy were an important predictor on the beliefs about mathematical
problem solving.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اعتقادات در مورد حل ریاضی مشکل؛ سواد ریاضی؛ باورهای خودکارآمدی در مورد سواد ریاضی؛ معلمان آینده

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Beliefs about Mathematical Problem Solving; Mathematical Literacy; Self-Efficacy Beliefs about Mathematical Literacy; Prospective Teachers

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری