ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ اردیبهشت

اثر بازی ریتمیک در توسعه اجتماعی دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر

The Effect of Rhythmic Games on the Social Development of Educable Mentally Retarded students

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud., 5(4): 223-227; Dec 30, 2015
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2922

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The present study aims at investigating the effect of rhythmic games on the social development of
educable mentally retarded students. The study’s statistical sample included 80 students (40 boys and 40 girls), which
were organized randomly in two experimental groups and two control groups based on their gender. The research
method was pretest-posttest with control group. Vineland scale was used for measuring the social development.
Participants of the experimental group played rhythmic and group games for 12 weeks which had been arranged in 2
sessions a week and the control group continued their daily activities. Shapiro-Wilk and Mann-Whitney U tests were
used for analyzing the data. Results showed that the rhythmic games had not significant effect on the social
development of educable mentally retarded students (both boys and girls). In other words, it seems that only applying
the mere physical activity within 12 weeks (two days a week) does not affect the social development of this class of
children.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازی ریتمیک، توسعه اجتماعی، عقب مانده ذهنی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Rhythmic Games, Social Development, Mentally Retarded

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری