اثرات پشتکار و تعامل گروه کوچک در طول آموزش مبتنی بر کامپیوتر
The effects of persistence and small group interaction during computer-based instruction
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
Available online 30 August 2002 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
14345 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study compared the effects of grouping students with different levels of persistence on their ability to learn in cooperative learning groups while working at the computer. A total of 138 sixth grade students were classified as high, average, or low in terms of persistence and assigned to dyads. Students completed a workshop on small-group interaction methods, a computer-based tutorial, a posttest, and a survey. Results indicated that average persisters interacted more than either high or low persisters. Promotive verbal interaction correlated positively with achievement, and grouping increased partner liking. The implications for forming effective cooperative learning groups is discussed.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
کامپیوتر بر اساس دستورالعمل؛ گروه های کوچک؛ اثر متقابل؛ ماندگاری؛ یادگیری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Computer-based instruction; Small groups; Interaction; Persistence; Learning
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.