ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت

ابعاد ارتباط خانواده ، جدایی، طلاق، و مخاطب خیالی در نوجوانان ایران

Family Communication Dimensions, Separation-Individuation and Imaginary Audience in Iranian Adolescents

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud., 3(1): 127-132, 2013
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2142

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

ABSTRACT: Adolescents ُ egocentrism is a controversial concept in cognitive developmental theories and there are
little studies that investigated its antecedents. The present study examined a causal model of the relationships
between dimensions of family communication, separation-individuation and imaginary audience in adolescence
period. Participants were 356, boys and girls, high school and college students of Shiraz city. Participants completed
the New Imaginary Audience Scale (NIAS), Pathology of separation-individuation scale (PATHSEP) and The Revised
Family Communication Patterns instrument (RFCP). Results showed that conversation was a negative and
conformity was a positive predictor of the imaginary audience (IA). When the dimensions of family communication
patterns and PATHSEP- as predictors of the imaginary audience- were tested together, results clearly revealed the
mediation role of PATHSEP between FCP and IA. This explanatory model is elaborated in the article.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

گفتگو، انطباق، جدایی و طلاق ،مخاطب خیالی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Conversation, Conformity, Separation-Individuation, Imaginary Audience

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری