ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ دی

آیا رهبری مهم است؟ بررسی رابطه میان رهبری تحول آفرین، جو مدرسه ، و موفقیت دانش آموزان

Does leadership matter? Examining the Relationship Among Transformational Leadership, School Climate, and Student Achievement

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 10, No. 2 – November 2015 ISSN: 2155-9635 ©
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4391

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of this correlational study was to examine the relationship between
transformational leadership, school climate, and student mathematics and reading achievement.
Survey data were collected from a purposeful sample of elementary school principals and a
convenience sample of his or her respective teachers located in a small suburban school district
in southeast Texas. The Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ-5X) was used to measure
the degree to which a principal displays the factors of a transformational leader based on
teacher perceptions and was used by the principals surveyed to self-assess. The School Climate
Inventory-Revised (SCI-R) survey was used to measure teacher perceptions of school climate.
Findings indicated a positive relationship between transformational leadership and school
climate. However, a relationship was not found to exist between transformational leadership
and student achievement nor between school climate and student achievement. When
determining whether a relationship existed between the campus principal’s perceptions of their
own transformational leadership qualities and his/her teachers’ perceptions of those same
qualities, only two out of the 25 correlations were found to be statistically significant.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

وابستگی، جو مدرسه، موفقیت دانش آموز، رهبری تحولی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

correlational, school climate, student achievement, transformational leadership

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری