ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۳ بهمن

آنها می دانند که آنچه انجام می دهند نیست.؟حافظه هدف و نظارت فراشناختی خود افشا در شبکه های اجتماعی

For they know not what they do? Target memory and metacognitive monitoring of self-disclosures on social networking sites

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevire.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار November 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1241

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

To adequately weigh the risks and benefits of self-disclosures on Social Networking Sites (SNS), it is pivotal for users to be aware of the current status of their digital privacy. Cognitive and metacognitive factors seem necessary in this context, for example target memory about who exactly has access to exactly which pieces of information and metacognitive monitoring of the status of one’s own target memory. Transferring paradigms from basic memory and metacognition research, we systematically investigated the impact of risk cues on these variables: In Experiment 1 ninety-eight young SNS users repeatedly disclosed personal or impersonal information (between-subject: information intimacy) to large or small audiences (within-subject: audience size). Afterwards their target memory was assessed and they gave metacognitive confidence judgments regarding each answer. Results indicate that participants remembered well if they had disclosed something but struggled with target memory (correct association between content and specific audience), an effect that was mirrored regarding metacognitive monitoring. Importantly participants’ target memory was significantly better under conditions of risk (personal information, large audience), but they were not metacognitively aware of these risk effects. Experiment 2 (N = 59) replicated the audience size effects and confirmed that these were not artifacts of visual salience.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

هدف قرار دادن حافظه؛ نظارت فراشناختی؛ خود افشا؛ سایت های شبکه های اجتماعی؛ اندازه مخاطب؛ ریسک در نظر گرفته شده

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Target memory; Metacognitive monitoring; Self-disclosure; Social networking site; Audience size; Perceived risk

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری