ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۸ اردیبهشت

آموزش و پرورش برای کیست؟ کلمه ای مشکل به عنوان حامل ارزش های فرهنگی

Education for Whom? Word Problems as Carriers of Cultural Values

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Taboo: The Journal of Culture and Education
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4604

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Is the mathematics presented in textbooks, trade books and standardized tests neutral? Drawing from critical theory and feminist epistemologies, the purpose of this research is to examine mathematics curricular materials through the lens of two questions: “What is valued?” and “Knowledge for whom?” Findings indicate that mathematics texts contain multiple examples of problems that reify hegemony, the exploitation of people, and a marked disregard for the environment. This article includes ways mathematics educators can reconceptualize mathematics texts as inextricably linked to cultural reproduction and furthermore, to use these insights to build ways that mathematics educators can disrupt the current narratives of inequity, waste, exploitation and the privileging of particularly narrow perspectives in mathematics education and replace them with more equitable, inclusive, sustainable and critical perspectives.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش و پرورش، ارزش های فرهنگی، کلمه مشکل

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Education for Whom? Word Problems as Carriers of Cultural Values

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری