ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

آغاز همکاری : تشویق مهارت های تفکر انتقادی از طریق روابط متقابل تعاونی با استفاده از آموزش یک بازی تلفن همراه

Cooperation begins: Encouraging critical thinking skills through cooperative reciprocity using a mobile learning game

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Computers & Education 97 (2016) 97e115
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 985

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Mobile learning has the advantage of being able to be used within and between contexts
and can also be seamlessly integrated into broader learning experiences that include other
forms of learning. Such experiences can assist in the development of cognitive and
collaborative skills by encouraging learners to work together to solve problems, see others'
perspectives and cooperatively find creative and critical solutions. This paper describes a
serious mobile learning game designed to allow participants to play the role of business
consultants to an organisation facing some serious challenges. It uses mixed reality resources
to lead the players through a realistic scenario, providing them with physical,
cognitive and collaborative challenges. Following mobile learning, the learners demonstrate
their critical insights into the learning content by creating a consulting presentation
in the classroom. Our study contrasts group cooperation where each learner is given
asymmetric learning contents, with a cooperative group with two single learners given
symmetric (identical) learning contents.We present the results of an experiment designed
to measure the effectiveness of asymmetric learning content in fostering cooperative
critical thinking, as examined by content and conversation analysis whilst preparing the
consulting presentation. We found that the implicit cooperation condition e cooperative
reciprocity, triggered by the asymmetric learning contents - was important for maximising
critical thinking skills.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش موبایل، یادگیری تعاونی / مشارکتی، مهارت های تفکر انتقادی، منافع جمعی، یادگیرنده قرن 21

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Mobile learning, Cooperative/collaborative learning, Critical thinking skills, Collective interest, 21st century learner

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری