ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۱۳ آذر

یادگیری مشارکتی با هم در ارتباط با یادگیری مبتنی بر گروه در آموزش دندان پزشکی

Peer-assisted Learning Associated withTeam-based Learning in Dental Education

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available onlineat www.sciencedirect.com
سال انتشار Health ProfessionsEducation ]
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7622

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Peer-assisted learningisoneofmanyeducationalstrategiesthatcanassiststudents'learningandtheirprofessionaldevelopment.
Its valuecouldbeenhancedifcombinedwithastudentcenteredlearningstrategysuchasteam-basedlearning.
Purpose: The aimofthispilotstudyistoevaluatetheimpactofpeer-assistedlearningassociatedwithteam-basedlearningonthe
learning experienceofdentalstudents.
Method: Forty-two dentalstudentsparticipatedinpeer-assistedlearningassociatedwithteam-basedlearningactivitiesand6of
them tooktheroleoftutorsintheteam-basedlearningsessions.Astructuredon-linequestionnairewassentto42studentsto
evaluate theirperceptionregardingtheimpactofpeer-assistedlearningassociatedwithteam-basedlearningontheirlearning
experience. Thirty-eight(90.5%)participantsoutof42answeredthequestionnaire.Sixteenstudentsvolunteeredtoparticipatein
focus-group interviewsforverification ofthequestionnaireresponses.
Results: Thirty-two participants(84%)agreedthatpeer-assistedlearningassociatedwithteam-basedlearningimprovedtheway
they studyandincreasedtheirinterestinthesubject.Thirty-five students(94%)indicatedthattheyenjoyedthislearning
experience. Inaddition,theywouldrecommendthisprogramtotheircolleagues.Thirty-one(82%)agreedthatpeer-assisted
learning associatedwithteam-basedlearningimprovedtheirteachingskills.Furthermore,thirty-onestudents(82%)indicatedthat
it increasedtheircommunicationskills.Allparticipantsagreedthattheyweresatisfied withtheoverallprogram.Theresults
obtained frombothstudents'surveyandfocus-groupinterviewswereconsistent.
Discussion: Our findings suggestedthatpeer-assistedlearningassociatedwithteam-basedlearningwasavaluablestrategyto
enhance learningamongstudents.Itcanalsoprovidethesestudentswithteachingexperiencewhichcouldhelptheirprofessional
development.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگیری مشارکتی، آموزش دندانپزشکی؛آموزش دانش آموز محور ، یادگیری مبتنی برگروه، یادگیری با هم

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Cooperativ elearning;Dental Education;Students' centered education;Team-based learning;Peer-assisted learning

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری