ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۲۵ تیر

دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی رومانیایی در مورد برنامه درسی رسمی چیست؟

What do Romanian primary school teachers think of the official curriculum?

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia - Social and Behavioral Sciences 180 ( 2015 ) 95 – 103
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4960

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Abstract
This paper aims to investigate primary teachers’ attitude to the current Romanian official curriculum and to point to possible
solutions. Drawing on recent theory and research, we briefly outline the important role teachers should play in implementing a
(new) curriculum, we identify the factors that positively influence the quality of state education and we consider the
successfulness of the Romanian curricular reform. The research, conducted in Prahova county, revealed teacher or not teacherrelated
obstacles that have to be overcome when trying to reach formal curriculum objectives. We conclude that pre-/in-service
training could help Romanian primary teachers overcome these obstacles.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

برنامه درسی رسمی؛ تدریس برنامه درسی؛ اصلاح برنامه های درسی؛ اجرای برنامه درسی؛ آموزش با کیفیت؛ معلم مدرسه ابتدایی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

official curriculum; taught curriculum; curriculum reform; curriculum implementation; quality education; primary school teacher

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری