ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۲۵ آذر

تئوری سازگاری-نوآوری، اختلال کمبود توجه (ADD) توجه- اختلال/بیش فعالی (ADHD) سبک شناختی شخصیت خلاق، خلاق خود- درک خلاقیت، تئوری های ضمنی

Distinguishing Originality from Creativity in ADHD: An Assessment of Creative Personality, Self-Perception, and Cognitive Style among Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Adults

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Digital Commons at Buffalo State
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 23528

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (فارسی):

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت

چکیده (انگلیسی):

Debates over whether Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) relates to high levels of
creativity have been hampered by a lack of rigor when defining creativity. The purpose of the
present study was to go beyond the rhetoric by empirically investigating creative personality,
creative self-perception, and cognitive style among 49 ADHD adults. Comparative analysis to
studies of non-ADHD samples revealed distinctive tendencies: A mean group score of 115.71
(SD=18.02) on the Kirton Adaption-Innovation Inventory (KAI) indicated preferences for
originality, nonconformity, paradigm-breaking, and low efficiency that was over one standard
deviation higher than average non-ADHD population scores. Combined inattentive/hyperactiveimpulsive
subtypes (n=20) scored 124.30 (SD=12.96). Ideator tendencies on Puccio’s FourSight
indicated preferences for generating novel ideas and overlooking details. Adjective Check List
(ACL) scores were slightly elevated on the Domino Creative Personality and Gough Creativity
scales, but more so on the Change scale, indicating a tendency to seek novelty and avoid routine.
Creative self-perception was high, with 85.71% reporting themselves as more creative than
average. Although their dispositions toward originality might benefit creativity, it might be
undermined by their disinclination for effectiveness necessary for full-fledged creativity. Results
may help clinicians distinguish maladaptive ADHD behaviors from concomitant behaviors that
might play a valuable role in creativity.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تئوری سازگاری-نوآوری، اختلال کمبود توجه (ADD) توجه- اختلال/بيش فعالي (ADHD) سبک شناختی شخصیت خلاق، خلاق خود- درک خلاقیت، تئوری های ضمنی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Adaption-Innovation Theory, Attention Deficit Disorder (ADD), Attention- Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD), Cognitive Style, Creative Personality, Creative Self- Perception, Creativity, Implicit Theories

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری