ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۴ خرداد

برنامه های آماده سازی مدیریت مشارکتی: بررسی سیستماتیک و استنتاج پژوهش کیفی

Collaborative Principal Preparation Programs: A Systematic Review and Synthesis of Qualitative Research

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 8, No. 2– October 2013 ISSN: 2155-9635
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8603

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In spite of inconclusive and often contradictory findings regarding educational
administration and the factors impacting it, the general agreement among researchers,
policy-makers, and practitioners is the importance of leadership to teacher and school
effectiveness and student educational achievement. Notably, in the educational
accountability era, “school improvement rests to an unprecedented degree on the quality
of school leadership” (Hess & Kelly, 2005, p. 245). The efforts to measure and assess
leadership quality have resulted in an increased attention to principal preparation,
support, evaluation, development, and retention (e.g., Hess, 2003; Levine, 2005; Wallace
Foundation, 2005, 2009). On the national level, the U.S. Department of Education (2010)
encouraged school districts to improve teacher and leader effectiveness by awarding
grants to support innovations at the state and district level.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مدیریت آموزشی، پژوهش، برنامه های آماده سازی، مشورتی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Collaborative, Research, Preparation Programs, Educational Administration

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری