ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

بررسی استراتژیک تاثیر مولفه های سرمایه فکری در عملکرد سازمانی در شعب بانک سپه در سراسر استان تهران

A strategic Review the Impact of Intellectual Capital Components on Organizational Performance in Sepah Bank Branches throughout Tehran Province

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud.,3 (4):46-56, 2014
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 968

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The present study searches for determination of the relationship between Intellectual Capital (and its
components) with performance of Sepah Bank branches all over Tehran Province. In fact, this investigation firstly
tries to examine the relationship among the elements of intellectual Capital (IC) to each other and then relation
between each of those components with Organizational Performance and test this relation. For this purpose, a
sample was selected from Sepah Bank branches throughout Tehran Province and deputies or heads of those
branches were asked to give comment about performance parameters and elements of Intellectual Capital. The
results which came from Pearson’s Correlation Test show that there is a positive, direct and also significant
relationship at higher than average level among components of Intellectual Capital. Amid, the highest rate of
correlation belongs to the relationship among the elements of Intellectual Capital with relation among Human
Capital and Structural Capital (r=0.72, P<0.01) and Structural Capital and Relational (Customer) Capital (r=0.718,
P<0.01) while the maximum rate of correlation is referred to the relationship of elements of Intellectual
Components between Organizational Performance and Relational (Customer) Capital (r=0.72, P<0.01).On the other
hand, the results came from regression test indicate that among elements of Intellectual Capital, Relational
(Customer) Capital (β=0.452, P<0.01) has the highest impact on Organizational Performance of Sepah Bank
branches throughout Tehran Province.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

سرمایه فکری، سرمایه انسانی، رابطه سرمایه (مشتری) ،سرمایه ساختاری، عملکرد، بانک سپه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Intellectual Capital, Human Capital, Relational (Customer) Capital, Structural Capital, Performance, Sepah Bank

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری