آموزش برای توسعه ی پایدار و سالم
Education for healthy sustainable development
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 132 |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
9491 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
In our world today, school education should lead us “out of the darkness” of our misunderstandings, misperceptions and mistakes, regarding the social and natural world we inhabit, which should evolve to a context of discursively, morally and socially, ecologically, materially and economically sustainable, and personally healthy. Diversity is the new curriculum organizer, and diversities are opened to a world of multiple interactions, mixed identities, and multiple senses of belonging. Positive psychology and positive actions in education contribute to promote good interaction, democratic participation and a healthy balanced sustainable atmosphere of work to promote equal roles, diverse capabilities and abilities.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
معماری عملی، بوم شناسی عملی، پیشرفت سالم، تساوی، هویت های فرهنگی، مشارکت و توانمندسازی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Practice Architectures ; ecologies of practice ; healthy development ; equity ; cultural identities ; participation and empowerment.
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.