باز کردن مفهوم سواد فیزیکی برای تربیت بدنی k-12: از دانش آموز انتظار داریم چه چیزی را یاد بگیرد؟
Unpacking the physical literacy concept for K-12 physical education: What should we expect the learner to master?
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
journal of sport and health science 4 2015 |
سال انتشار |
Received 17 February 2015; revised 1 March 2015; accepted 1 March 2015 Available online 13 April 2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
886 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The term “physical literacy” is gaining traction in many countries and institutions as a goal for physical education. This paper explores the concept of physical literacy and highlights the foundational work in this area, particularly that of Margaret Whitehead. The relationship of physical literacy to physical education is also discussed with potential ramifications for teachers and learners who adopt physical literacy as the goal of the subject area
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
درآمد، تربیت بدنی، سواد فیزیکی، استاندارد ها
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Outcomes; Physical education; Physical literacy; Standards
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.