سواد فیزیکی عملیاتی: پتانسیل بازی های ویدیویی فعال
Operationalizing physical literacy: The potential of active video games
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
journal of sport and health science 4 2015 |
سال انتشار |
Received 18 December 2014; revised 1 March 2015; accepted 1 March 2015 Available online 23 April 2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
839 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The core idea of physical literacy is a mind-body integrated, holistic approach to physical activity. A physically literate individual is expected to be cognitively knowledgeable, physically competent, and mentally motivated for a physically active life throughout the lifespan. The advancement of technology in recent years, especially those in active video games (AVGs), seems to have allowed the mind-body integrated physical activity accessible to children at all ages. This article reviews findings from research and critique research on AVGs in light with the theoretical and pedagogical tenets of physical literacy and, on the basis of the review, elaborates the potential that AVGs could contribute to enhancing children’s physical literacy.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
بازی با ورزش، انگیزه، یادگیزی مهارت های مکانیکی، فعالیت بدنی، تربیت بدنی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Exergaming; Motivation; Motor skill learning; Physical activity; Physical education
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.