مطالعه همبستگی بین رضایت آکادمیک، حجم کار و سطح استرس آکادمیک در دانشجویان درجه ۳ روانشناسی
Correlative Study between Academic Satisfaction, Workload and Level of Academic Stress at 3rd Grade Students at Psychology
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 203 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
8124 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study is focused to evidence possible correlations between stress reactivity, level of satisfaction and workload at psychology students from Faculty of Psychology, University of Bucharest. Furthermore it was tested statistically difference between the first grade and third grade students regarding the dependent variables: stress adaptation, students’ workload, response to life events, stress management and total motivation-satisfaction. The results confirm a negative statistically significant correlation between satisfaction-motivation and stress reactivity (r =-.401; p <0.05). Furthermore, there were provided higher statistically significant differences at stress adaptation, students’ workload, response to life events, stress management and total motivation-satisfaction for the students from third grade comprising to the students from first grade.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
سازگاری با استرس، حجم کاری دانشجویان، پاسخ به رویدادهای زندگی، مدیریت استرس
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
stress adaptation, students’ workload, response to life events, stress management.
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.