تعیین اطلاعات ورودی دانشجویان و طراحی آزمون ورودی برای بدست آموردن یک وسیله اندازه گیری مطمئن و معتبر؛
Students’ Initial Knowledge State And Test Design: Towards A Valid And Reliable Test Instrument
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – Third Quarter 2015 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7901 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Designing a good test instrument involves specifications, test construction, validation, try-out, analysis and revision. The initial knowledge state of forty (40) tertiary students enrolled in Business Statistics course was determined and the same test instrument undergoes validation. The designed test instrument did not only reveal the baseline knowledge of the students, but also notes strengths, weakness and defects of the test instrument through the analysis of the test scores. Analysis of the test instrument revealed that it is reliable and valid. The item analysis result guided the researcher in improving the test items resulting to a better overall test.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
پایایی ، روایی ، دانش اولیه
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Initial Knowledge Validity Reliability
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.