فاکتورهای محیط فیزیکی در پیش دبستانی ها در اصطلاح روانشناسی محیط نگر: مرور
The physical environment factors in preschools in terms of environmental psychology: a review
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 46 |
سال انتشار |
2012 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7754 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper sets out an explanation about the importance of the environmental psychology in preschools. The field of environmental psychology has emphasized how the physical environment affects feelings and behaviors. Preschools are systems in which the environment is just one of many interacting pedagogical, socio-cultural, curricular, motivational and socio-economic factors. Effective learning setting is a combination of several different factors; adequate usable space, noise, air conditions, color and lighting. This study considers implications from recent researches about physical environment in preschools and their reflections to the literature in the light of environmental psychology.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
پیش دبستانی، روانشناسی محیط نگر، محیط فیزیکی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Preschool, Environmental Psychology, Physical Environment
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.