ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۴ بهمن

تفاوت هایی در تخصص یافتن آکادمیک راجع به درک است عوامل استرس زا ، کنارآمدن و درک آثار استرس در دانشجویان جوان

Differences in Academic Specialization regarding Stressor Perception, Coping and Stress Effects Perception in Young Students

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Procedia - Social and Behavioral Sciences 203
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7749

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study aims to highlight how academic specialization influences the variables: self-perception of stress, coping mechanisms in students at the Faculty of Psychology and students from the Faculty of Chemistry. This study involved 63 subjects, final year undergraduate students at two universities, with different profiles. Hypothesis 1 was supported by the data. Research results have
shown that academic specialization significantly influences self-perception of stressors in students of Psychology and students of the Faculty of Chemistry observing that students from the Faculty of Chemistry have significantly higher stress levels than the students from the Faculty of Psychology.




کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

استرس، روانشناسی آموزشی، کنارآمدن، استرس ادراک شده

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

stress, educational psychology, coping, perceived stress

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری