روش PEU در روانشناسی بالینی، رشد شخصی و آموزش نظری و ویژگی های روش شناختی، اعتباریابی، حیطه های کاربردی
PEU Method in clinical psychology, personal development and education – theoretical and methodological characteristics, validation, applied domains
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Procedia - Social and Behavioral Sciences |
سال انتشار |
2012 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7388 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Unifying experiential psychotherapy (UEP) was elaborated, implemented, published and validated on a large Romanian population (almost 10,000 people), as a personalized method, across 15 years of work. The validation of
the results was done gradually, extensively and dynamically, comprising over 60 published works (books, doctoral and master papers, articles and scientific releases). The meta-analysis presented in this study integrates the results of
multiple pilot researches realized within the University of Bucharest, and other Romanian universities, the SPER Institute and some psychiatry, psycho-oncology, psycho-somatic and geriatric clinics and hospitals, as well as NGOs in the field, and the system of assistance and protection of child and family.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
وحدت رواندرمانی آزمایشی، رشد شخصی، روان درمانی، آموزش، روانشناسی بالینی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
unification experiential psychotherapy, personal de development, psychotherapy, education, clinical psychology
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.