به چالش کشیدن توسعه و حفظ برنامه درسی خلاقیت در آموزش عالی
The challenge of developing and maintaining curriculum innovation at higher education
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
ocedia Social and Behavioral Sciences 00 (2009) 73-78 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6599 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper describes a curriculum renewal project developed for adult learners of English that resulted in a more dynamic and
effective program at a Turkish university. A multi-dimensional needs analysis was initiated to investigate the current situation
across the three English-medium departments of the university as regards students’ English language requirements and their
academic needs, and the language needs of the students receiving an English for Academic Purposes curriculum. Survey
findings brought about the need to introduce five major innovative changes into the current curriculum. These curricular
innovations are followed by the monitoring and evaluation of the new curriculum.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
بازنگری برنامه درسی،نیازسنجی چند بعدی،انگلیسی برای اهداف تحصیلی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Curriculum renewal; curriculum innovation; multidimensional needs assessment; english for academic purposes (EAP
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.