افزایش مشارکت و WOM قصد افراد در شبکه های اجتماعی: مسائل محتوایی!						
						
						
							Increasing individuals' involvement and WOM intention on Social Networking Sites: Content matters!						
						
						
												
						
						
							
																								
									| نویسندگان | این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده استورودعضویت | 
																
																								
									| اطلاعات مجله | http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior | 
																
																								
																								
									| سال انتشار | July 2016 | 
																
								
									| فرمت فایل | PDF | 
								
								
									| کد مقاله | 6209 | 
							
						
						
						
						
							پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
								
						 
						
						
												
																		
							
چکیده (انگلیسی):
							Applying Technology Acceptance Model (TAM) and Elaboration Likelihood Model (ELM), we investigated the effects of content type (utilitarian vs. hedonic) on individuals' involvement and intention to subscribe/promote a company's SNS. An experiment was conducted with 171 participants. We found that utilitarian content worked better for highly involved individuals than hedonic content, but hedonic content increased individuals' situational involvement with a company's SNS more than utilitarian content among low-involved people. Both situational and enduring involvements influenced intention to subscribe to and continuously promote the company's SNS. Theoretical and practical implications are discussed further.						
						
						
												
																		
						
																		
						
																		
							
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
							رسانه های اجتماعی؛ سرویس امنیت ملی؛ فیس بوک؛ مشارکت؛ TAM؛ ELM؛ زنان؛ نوع محتوا؛ قصد WOM						
						
																		
							
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
							Social media; SNSs; Facebook; Involvement; TAM; ELM; WoM; Content type; WOM intention						 
												
						
						
							پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.