دانش،انتقال و نوآوری در برنامه درسی سواد حرکتی
Knowledge, transfer, and innovation in physical literacy curricula
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Journal of Sport and Health Science 4 (2015) 119e124 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4938 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Literate individuals possess knowledge and skill and can apply these to perform tasks in novel settings. Knowledge is at the heart of physical
literacy and provides the foundation for knowing what to do and how and when to perform. In this paper I argue that physical literacy includes
not only knowledge for performance but also the ability to apply knowledge and use knowledge for innovation. Scholars since the 1930s have
addressed the role of knowledge in physical literacy designing curricula centered on transmitting knowledge through a range of interdisciplinary
approaches to physical education. This emphasis on physical literacy curricula continues today in the Science, PE, & Me! and The Science of
Healthful Living interdisciplinary curricula.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
کاربرد؛ نوآوری؛ بین رشته ای؛ یادگیری؛ سواد؛ انتقال
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Application; Innovation; Interdisciplinary; Learning; Literacy; Transfer
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.