دسترسی برنامه درسی آموزش عالی به تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
Including accessibility in higher education curricula for ICT
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia Computer Science 14 ( 2012 ) 382 – 390 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4633 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper describes the successful experience carried out by professors of the CETTICO research group of the Technical
University of Madrid to incorporate accessibility in the curricula of higher education in ICT in Spain. The paper covers the
legal requirements to include accessibility in curricula in Spain, the courses and modules that we have been teaching
through the years and the teaching techniques and tools that we have been using.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
دسترسی،طراحی برای همه،برنامه درسی آموزش عالی،تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Keyords: accessibility; design for all; higher education curricula; information and communication technologies
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.