بررسی تصویب اصلاحات برنامه درسی استادان دانشگاه در چین
A Study of University Teachers’ Enactment of Curriculum Reform in
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Education Studies(2015),www.ccsenet.org |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3319 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This article documents an ongoing study of educational policy enactment in a Chinese university. Drawing upon data collected through document analysis, semi-structured interviews and classroom observations, this paper argues that the enactment of China’s systemic College English curriculum reform is not a matter of simple implementation but the result of a more complex process which may change the original reform intention. It suggests that the enactment of centralised reform is mediated through an interplay of forces and challenges and that the major impetus for how teachers make sense of and enact reform relates more to the strength of their current values and practices and students’ feedback, rather than the power of external initiatives. Without localised management, curriculum reform itself is, therefore, insufficient to ensure change in practice
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تصویب سیاست،اصلاح برنامه درسی،تغییر معلم،زمینه چینی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
policy enactment, curriculum reform, teacher change, Chinese context
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.