ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

پزشکان عمومی به عنوان مربیان در بهداشت بلوغ: یک ارزیابی آموزش

General practitioners as educators in adolescent health: a training evaluation

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Van de Mortelet al. BMC Family Practice (2016) 17:32 DOI 10.1186/s12875-016-0432-0
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 19362

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Background:General practitioners play an important role in the primary care of adolescents in both
community and clinical settings. Yet studies show that GPs can lack confidence, skills and knowledge in
adolescent health. This study evaluates the effectiveness of an innovative training intervention on medical
participants’ knowledge and confidence as adolescent health educators in a school setting.
Methods:15 general practitioners, 12 general practice registrars and 18 medical students participated in an
adolescent health education workshop followed by fieldexperience in health education sessions in secondary
schools. The mixed method design included a pre and post intervention survey and focus group interviews.
Results:Mean scores on the Confidence to Teach scale increased significantly (3.34 ± 0.51 to 4.09 ± 0.33) (p<.001)as
did confidence to communicate with adolescents (3.64 ± 0.48 to 4.19 ± 0.33) (p< .001). Mean knowledge scores
increased significantly (7.00 ± 1.22 to 8.98 ± 1.11) (p< .001). Participants highlighted the value of learning about
adolescent health issues and generic teaching skills especially lesson planning and design, practicing experiential
teaching strategies and finding the‘sweet spot’ when communicating with adolescents. Some participants reported
that these skills would transfer to the practice setting.
Conclusion:An applied training intervention that uses evidence-based, experiential teaching strategies and
focuses on developing knowledge and practical teaching skills appropriate for the health education of
adolescents can enhance knowledge and confidence to engage in community-based adolescent health
education.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نوجوانان، آموزش و پرورش بهداشت جامعه، آموزش پزشکی، آموزش، پزشکان عمومی، ارزیابی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Keywords:Adolescents, Community health education, Medical education, Training, General practitioners, Evaluation

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری