ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
سه شنبه, ۱۶ اردیبهشت

تغییر تجویز آنتی بیوتیک ثبت عمل به طور کلی: مطالعه اختتامیه جشنواره صنعت چاپ پروتکل برای یک مطالعه آینده نگر کنترل یک مداخله چند آموزشی

Changing the Antibiotic Prescribing of general practice registrars: the ChAP study protocol for a prospective controlled study of a multimodal educational intervention

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله van Drielet al. BMC Family Practice (2016) 17:67 DOI 10.1186/s12875-016-0470-7
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 18658

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Background:Australian General Practitioners (GPs) are generous prescribers of antibiotics, prompting concerns
including increasing antimicrobial resistance in the community. Recent data show that GPs in vocational training
have prescribing patterns comparable with the high prescribing rate of their established GP supervisors.
Evidence-based guidelines consistently advise that antibiotics are not indicated for uncomplicated upper respiratory
tract infections (URTI) and are rarely indicated for acute bronchitis. A number of interventions have been trialled to
promote rational antibiotic prescribing by established GPs (with variable effectiveness), but the impact of such
interventions in a training setting is unclear. We hypothesise that intervening while early-career GPs are still
developing their practice patterns and prescribing habits will result in better adherence to evidence-based
guidelines as manifested by lower antibiotic prescribing rates for URTIs and acute bronchitis.
Methods/design:The intervention consists of two online modules, a face-to-face workshop for GP trainees, a
face-to-face workshop for their supervisors and encouragement for the trainee-supervisor dyad to include a
case-based discussion of evidence-based antibiotic prescribing in their weekly one-on-one teaching meetings.
We will use a non-randomised, non-equivalent control group design to assess the impact on antibiotic
prescribing for acute upper respiratory infections and acute bronchitis by GP trainees in vocational training.
Discussion:Early-career GPs who are still developing their clinical practice and prescribing habits are an
underutilized target-group for interventions to curb the growth of antimicrobial resistance in the community.
Interventions that are embedded into existing training programs or are linked to continuing professional
development have potential to increase the impact of existing interventions at limited additional cost.
Trial registration:Australian New Zealand Clinical Trials Registry, ACTRN12614001209684 (registered 17/11/2014).
Correspondence:m.vandriel@uq.ed

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

عوامل ضد باکتری، مقاومت در برابر مواد مخدر، پزشکی مبتنی بر شواهد، عمل به طور کلی، فارغ التحصیل پزشکی آموزش و پرورش، پزشک تجویز الگوهای *

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Keywords:Antibacterial agents, Drug resistance, Evidence-based medicine, General practice, Graduate medical education, Physician prescribing patterns *

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری