ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

بررسی اثربخشی دستگاه های جدید برای دسترسی به مطالب یادگیری: تجزیه و تحلیل تجربی بر اساس ردیابی چشم و یادگیرنده ادراک ذهنی

Assessing the effectiveness of new devices for accessing learning materials: An empirical analysis based on eye tracking and learner subjective perception

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15828

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Mobile device usage has become part of our daily routine. Our interest is centered on their use in teaching–learning contexts: the so-called m-learning. In this work we try to empirically analyze the use of these portable devices for accessing learning materials. To this end, two empirical studies have been conducted with the aim of analyzing the effectiveness of several interaction devices for supporting study tasks. In an initial experiment we compared conventional access, by means of a desktop computer, with the access through mobile phones. A replica of this first experiment was conducted to compare these two devices with the use of tablet devices. In both experiments we use several sources of information: subjective perception of the students, their profiles, their performance on a study task, as well as the physical evidence provided by an eye tracker. The results obtained allowed us to conclude that the use of devices with visualization limitations (such as mobile phones) is not suitable to access and visualize learning materials, due to the fact that they impose an additional cognitive load. The results also indicate positive perception of the use of PCs and iPads for studying, although the latter is considered more motivating for learners.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

M-آموزش؛ مطالعه تجربی؛ ردیابی چشم؛ آموزش بهره وری؛ یادگیری ادراک ذهنی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

m-Learning; Empirical study; Eye tracking; Learning efficiency; Learner subjective perception

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری