ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۵ بهمن

تئوری فعالیت به عنوان یک چارچوب برای ساخت سیستم های یادگیری انطباقی: مورد به ارائه شواهد تجربی

Activity theory as a framework for building adaptive e-learning systems: A case to provide empirical evidence

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15417

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

We apply activity theory (AT) to design adaptive e-learning systems (AeLS). AT is a framework to study human’s behavior at learning; whereas, AeLS enhance students’ apprenticeship by the personalization of teaching–learning experiences. AeLS depict users’ traits and predicts learning outcomes. The approach was successfully tested: Experimental group took lectures chosen by the anticipation AT principle; whilst, control group received randomly selected lectures. Learning achieved by experimental group reveals a correlation quite significant and high positive; but, for control group the correlation it is not significant and medium positive. We conclude: AT is a useful framework to design AeLS and provide student-centered education.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تئوری فعالیت؛ سیستم آموزش الکترونیکی تطبیقی؛ مدل دانش آموز فعال؛ اصل پیش بینی؛ سوابق تدریس دوره های آموزش

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Activity theory; Adaptive e-learning systems; Proactive student model; Anticipation principle; Teaching–learning experience

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری